စင်ကာပူနိုင်ငံ၏ စားသုံးသူအကာအကွယ်ပေးရေးဥပဒေအကြောင်းသိကောင်းစရာ

Wed, 12/24/2014 - 10:02 -- dccaadmin

 

စင်ကာပူနိုင်ငံတွင် လတ်တလော ကာလက Sim Lim Square ၌ ဖြစ်ပွားခဲ့သောတရားမျှတမှု မရှိသည့် ကုန်သွယ်မှု အလေ့အထ ဆိုင်ရာအမှု ကိစ္စများမှာ စင်ကာပူနိုင်ငံ၏ စားသုံးသူ အကာအကွယ် ပေးရေးဥပဒေ၏ အရေးပါပုံအား ပိုမို သိသာ ထင်ရှားစေ ခဲ့ပါသည်။ စင်ကာပူနိုင်ငံတွင် စင်ကာပူစားသုံး သူကာကွယ်ရေး အဖွဲ့အစည်းသည် စားသုံးသူ အကာအကွယ်ပေးရေး လုပ်ငန်းများကို အဓိကဆောင်ရွက် ပေးလျက်ရှိပြီး Sim Lim Square မှမိုဘိုင်းဖုန်း ဆိုင်တစ်ခုမှာမ သင့်လျော်သော စီးပွားရေး လုပ်ငန်း အလေ့ အထများကို လုပ်ဆောင်ခဲ့သဖြင့် သက်ဆိုင်ရာစားသုံးသူအား  ပြန်လည်ပေးလျော်စေ ခဲ့ပါသည်။ စင်ကာပူ တရားရုံးချုပ် သည်လည်း Sim Lim Square မှမိုဘိုင်းဖုန်း ဆိုင်တစ်ခုအား ဆိုင်ရှိအလုပ် သမားများ နှင့်အရောင်း ကိုယ်စားလှယ် များအား တရားမျှတ မှုမရှိသော အလေ့အထများ ဆောင်ရွက်ခြင်း မပြုရန်တားမြစ်ခဲ့ ပြီးဆိုင်ကိုလည်း ထာဝရတားမြစ်မိန့် ထုတ်ပြန်ခဲ့ပါသည်။

စင်ကာပူနိုင်ငံ၏ စားသုံးသူ အကာအကွယ်ပေးရေး ဥပဒေအရ စားသုံးသူများ အနေဖြင့် တရားမျှတမှု မရှိသော ကုန်သွယ်မှု အလေ့အထများမှ ကုစားမှုရရှိနိုင်ပါသည်။ တရားမျှတမှုမရှိသော ကုန်သွယ်မှု အလေ့အထ ဆိုရာတွင် စားသုံးသူများ အား လိမ်လည်မှု သို့မဟုတ် သွေးဆောင်ဖြား ယောင်းမှုဖြစ်စေသည့် တစ်စုံတစ်ရာကို ပြုလုပ်ခြင်း သို့မဟုတ် ပြောဆိုခြင်း သို့မဟုတ် ထိုသို့ပြုလုပ်ပြောဆိုရန် ရည်ရွယ်၍ ထိမ်ချန်ဆောင်ရွက်ခြင်း၊ မှားယွင်းစွာ အဆိုပြုခြင်း၊ စားသုံးသူ တစ်ဦးသည် ၎င်း၏ ကိုယ်ပိုင် အကျိုးစီးပွား ကာကွယ်နိုင်သည့် အနေအထားတွင် မရှိခြင်း၊ သို့မဟုတ် လုပ်ငန်းနှင့်ပတ်သက်သည့် ဝိသေသ လက္ခဏာ၊ သဘာဝ၊ ဘာသာစကား သို့မဟုတ် အကျိုးအာနိသင် သို့မဟုတ် လုပ်ငန်းနှင့် ဆက်စပ်နေသည့် အချက် အလက်များကို ကျိုးကြောင်းဆီလျော်စွာ နားလည်နိုင်မှု မရှိခြင်းတို့ကို ကုန်သွယ်ရောင်းဝယ်သူ တစ်ဦးမှ သိရှိသော်လည်း စားသုံးသူအား အခွင့်အရေးယူဆောင်ရွက်ခြင်း စသည်တို့ကိုခေါ် ဆိုပါသည်။

ကုန်သွယ်ရောင်းဝယ်သူ တစ်ဦးသည် စားသုံးသူများ ထင်ယောင်ထင်မှား မဖြစ်ပေါ်စေရန် စားသုံးသူများအား သင့်လျော်သည့် သတင်းအချက် အလက်များကို ပေးအပ်ရန်လိုအပ်ပြီး သို့မှသာ စားသုံးသူများမှ လည်းမှန်ကန်သော ဆုံးဖြတ်ချက်ကို ချမှတ်နိုင် မည်ဖြစ်ပါသည်။ စားသုံးသူများသည် တရားမျှတမှုမရှိ သောစီးပွားရေးလုပ်ငန်း အလေ့အထများကို ရင်ဆိုင်တွေ့ကြုံရပါက ပထမဦးစွာ သက်ဆိုင်ရာစီးပွား ရေးလုပ်ငန်းရှင်နှင့် အငြင်းပွားမှုကို ဖြေရှင်းနိုင်ရန်ကြိုးပမ်းရ မည်ဖြစ်ပါသည်။ ထိုသို့ ကြိုးပမ်းရာတွင် အောင်မြင်ခြင်း မရှိပါက စားသုံးသူများ အနေဖြင့် စင်ကာပူ စားသုံးသူကာကွယ်ရေး အဖွဲ့အစည်း၏ အကူအညီဖြင့် အငြင်းပွားမှုကို ဖြေရှင်းနိုင်ပါသည်။ နိုင်ငံခြား ခရီးသွားဧည့်သည်များ အနေဖြင့် စင်ကာပူ နိုင်ငံခရီးသွား လုပ်ငန်းအဖွဲ့ထံသို့ဖိုင်ပြုလုပ် တိုင်တန်းနိုင်ပါသည်။ စင်ကာပူ စားသုံးသူကာကွယ် ရေးအ ဖွဲ့အစည်းမှ အငြင်းပွားမှုအား ဖြေရှင်းနိုင်မှု မရှိပါက စားသုံးသူသည် တရားရုံးထံတွင် အရေးဆိုမှုကို ဖိုင်ပြုလုပ်နိုင်ပြီး တရားမ ပိုင်းဆိုင်ရာ ကုစားမှုများကို ရရှိနိုင် ပါသည်။ စင်ကာပူနိုင်ငံတွင် အရေးဆိုမှု အများစုသည် အသေးစားအရေး ဆိုသည့်ခုံရုံးများတွင် ပြုလုပ်ဆောင်ရွက်လေ့ ရှိကြပါသည်။

                                                               

မျိုးမျိုးထိုက်၊ စားသုံးသူရေးရာဌာနခွဲ